Terug naar overzicht

Even voorstellen: Mark Besselink, onze nieuwe Manager Service Centre

Mark Besselink

Sinds 1 september is Mark Besselink (35 jaar) bij Holland Sport Boat Centre aan de slag als Manager van het Service Centre, dat nu operationeel is. Interimmer Martijn Berkman werkte nog drie weken met hem samen en nu pakt Mark het stokje over en gaat hij naar eigen zeggen ‘vol gas’. Wie is Mark en wat gaat hij doen bij Holland Sport Boat Centre? Je leest het in dit interview.

Hoe vond je je eerste weken bij Holland Sport Boat Centre?

Mark Besselink (MB): “Het is een erg leuk team, een mix van jongere werknemers en werknemers die al heel wat jaren voor HSBC werken. Natuurlijk is het zeker voor de collega’s die langer in dienst zijn wel even wennen, zo’n nieuwe werkplaats. Maar iedereen is erg blij dat er is geïnvesteerd in een goede, schone en overzichtelijke werkplaats. Bovendien heeft iedereen een nieuwe gereedschapskist gekregen, dat wordt ook erg gewaardeerd.”

Waar werkte je hiervoor?

“Hiervoor werkte ik bij Van Mossel, dus in de automotive branche. Daar ben ik in terechtgekomen doordat ik van mijn zevende tot mijn negentiende professioneel heb gekart. Ik heb op Europees en Wereldniveau gereden, Sebastiaan Vettel was mijn directe concurrent. Helaas is het niet gelukt om de betaalde autosport in te gaan, daarom ben ik op mijn negentiende bij Renault gaan werken als verhuur-medewerker, dus auto’s wassen, zuigen en tanken. Vanuit die rol ben ik me gaan ontwikkelen richting de commerciële kant van de aftersales van de autowerkplaats. Van service-adviseur tot centrale aftersalesmanager bij Van Mossel, met twaalf vestigingen en 160 mensen onder me.”

Van waar de overstap naar Holland Sport?

 “Ik kwam erachter dat ik in mijn functie te ver van de praktijk af stond, dus van de klanten, de producten en het proces. Ik was te veel in vergaderingen en op de weg en miste de praktijk. Daarom ben ik om me heen gaan kijken en zo kwam ik de vacature van Holland Sport Boat Centre tegen. Dat bedrijf kende ik al, want ik ben er toevallig ook klant.”

Dus je hebt wel wat met boten?

 “Ja zeker, mijn eerste passie is autosport, mijn tweede passie is watersport. Mijn ouders hebben altijd al een boot gehad dus ik ben echt op de boot opgegroeid, we gingen ook altijd met de boot op vakantie. Inmiddels heb ik zelf een speedboot en een jetski. Die laatste heb ik bij Holland Sport Boat Centre gekocht. Toen ik de vacature zag dacht ik meteen: ‘Dat is precies wat bij mij past.’”

Wat houdt je rol in?

 “Ik ben manager van het Service Centre. Binnen Holland Sport Boat Centre ben ik verantwoordelijk voor alle aftersaleszaken. Daar valt het magazijn onder, de werkplaats, de monteurs en de winter- en zomerstalling.”

Wat zijn je toekomstplannen als Manager Service Centre?

 “Mijn belangrijkste doel is samen met team van Holland Sport Boat Centre het nummer één Service Centre van regio Amsterdam te maken. Het is de bedoeling dat ook mensen die geen klant zijn bij HSBC of die hun boot niet in onze haven hebben liggen, ons straks weten te vinden voor reparaties en onderhoud. En ook de elektrificatie is iets waar we ons volgend jaar op gaan richten, dus het ombouwen van sloepen naar elektrisch. Het aanbod aan elektrisch zal ook worden uitgebreid, wat natuurlijk ook weer gevolgen heeft voor het Service Centre. We zijn dan ook van plan om zeker twee monteurs te gaan opleiden tot elektromonteur.”

Wat doet Mark Besselink als hij niet aan het werk is?

“Dan ben ik natuurlijk bezig met mijn twee passies, water- en autosport. En ik ben echt een gezelligheidsmens. Thuis op de bank zitten is niks voor mij, ik ben in het weekend vaak bezig met sociale activiteiten.”

Onze site gebruikt cookies

Om onze website gemakkelijker en persoonlijker te maker, gebruiken we cookies en vergelijkbare technieken. Je kunt altijd zelf kiezen welke soorten cookies je wilt toestaan. Lees hierover meer in onze cookieverklaring.